6 juni - Los Angeles -

7 juni 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 3 van mijn reis. Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in een bus. En dat is wel even prettig. Even een moment niets. Los Angeles is fantastisch! Maar zoals verwacht is er te veel te zien en te weinig tijd. Ik heb vanmorgen mijn koffer dichtgeklapt en in de bus gezet, en ik heb geen idee waar hij vanavond weer open gaat. Leuk! Spannend.

Zaterdagochtend bij het Meeting Point op Schiphol ontmoette ik mijn mede-reisgenoten. Een divers gezelschap van 25 tot bijna 70 jaar. 18 vrouwen en 5 mannen…. Arme mannen :)

Ik zag erg op tegen de vlucht van 11 uren, naar Los Angeles. Maar het viel me erg mee. Ik heb nog 3 uren kunnen slapen. En iedereen had een persoonlijk entertainmentsysteem  in de stoel voor zich met leuke films, series, en muziek.

Ross en Rachel sleepten me er door heen met hun discussie over of ze nu wel of niet ‘on a break’ waren.  We landden, volgens schema, om 11:45 uur. In Nederland was het toen ongeveer 21:00 uur. De aankomst op LAX bleek wel een dingetje. We schuifelden van wachtrij naar wachtrij en werden op verschillende plekken, eigenlijk nogal oppervlakkig, gecontroleerd. Waarom niet in één keer grondig? Dat zou een stuk schelen. Na 2 uur vonden we onze koffers. Ze waren inmiddels naast de bagageband gezet omdat er alweer zoveel reizigers na ons geland waren dat de band waarschijnlijk alle bagage niet meer aankon. Op weg naar buiten toch nog een keer in een rij wachten voor een laatste douanepost. Deze beambte bleek de verantwoordelijke taak te hebben van het innemen van de aangifteformulieren.

In de hal van LAX stond onze reisleider vrolijk te zwaaien met een bordje van FOX-reizen. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat we te maken hadden met een heuse BNN-er. Namelijk de in LA wonende Sabine Koning, vooral bekend van haar rol als Anita in GTST. Hoewel ik dat zelf nooit gevolgd heb, herkende ik haar direct. Erg grappig.

Na een korte busrit kwamen we aan in het Hilton Airport Hotel. Inmiddels was het 16:00 uur toen we met z’n allen aan een welkomstborrel zaten.

Na de borrel vertrokken we, verdeeld over een aantal Yellow Cabs, naar Venice Beach. Een gezellige wijk, met een strandboulevard en leuke eettentjes. En in één van die eettentjes gebeurde het… m’n eerste echte Amerikaanse burger! (vinkje, check!!). Heerlijk :)

Om 21:00 uur waren we terug in het hotel. De dag was inmiddels al 30 uur lang. Bedtijd.

De volgende ochtend stond een stadstour op het programma. Helaas bleek de excursie naar Universal Studio’s uit het programma te zijn gehaald.

De bustour bracht ons naar Downtown LA en vervolgens naar Hollywood. Vanaf Hollywood Boulevard hadden we een prachtig uitzicht op de Hollywoord Hills, met natuurlijk het Hollywoodsign. (vinkje, check!!). De ochtend sloten we af met een gezamenlijke lunch in het Hardrock Café.

2016-06-05 17.59.322016-06-05 18.51.11

2016-06-05 19.54.53

Voor de middag stond op het programma om een bezoek te brengen aan het Getty Museum gevolgd door een bezoek aan Santa Monica. Een aantal mensen, waaronder ik, wilden echter liever naar de Universal Studio’s. Dus met z’n vieren vertrokken we met een taxi, terwijl de rest van het reisgezelschap in een bus richting Getty Museum ging. Zij kwamen nog wel met de bus door Beverly Hills, helaas voor mij…. (vinkje gemist :(.

Maar Universal Studio’s was zeker de moeite waard. (vinkje, check!!)

We waren er pas rond 15:00 uur en tikten 105 dollar entree af, maar ik had het niet graag willen missen. Van Harry Potter’s Hogwards kasteel in een compleet nagebouwd Hogsmeade (Zweinsveld), inclusief de Hogwardsexpress op station 9¾  tot en met Jurassic Parks levensechte dinosaurussen, gigantische Transformers, afgewisseld met irritante Minions en de super flauwe Simpsons. Een tour langs de studio’s waar bijvoorbeeld CSI is opgenomen,  en de filmset van Desperate Housewifes, die bestaat uit een complete straat, wilden we natuurlijk niet missen. Verder genoten we van exciting rollercoasters, zowel echte als virtuele in prachtige 3D shows.

2016-06-05 23.09.19

2016-06-05 23.09.24

Rond 21:00 uur waren we terug in het hotel, waar ik wederom gelijk doorging naar m’n bed…moe maar voldaan :).

Anderhalve dag in Los Angeles is helaas veel te kort. Maar het geeft niet. Het betekent alleen dat ik zeker nog eens terug wil.

Terwijl ik dit schrijf rijden we de Mojave woestijn in. We hebben de drukte en het lawaai van LA achter ons gelaten en zijn op weg naar Joshua Tree National Park. De omgeving nu is totaal anders dan twee uur geleden, echt bijzonder. En ook de temperatuur loopt met de mijl op. Onze reisleidster voorspelt een temperatuur in Joshua van zo’n 37 graden. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd!

Veel liefs,

Simone

1. Klaas:
    7 juni 2016
    Je hebt het er erg druk mee daar in LA maar zeker prachtig. Ik zie aan je schrijfstijl dat je erg geniet. Nu even lekker bussen naar de volgende halte. Geniet er van en laat alles even lekker los
  2. Gretha:
    7 juni 2016
    wouw, wat een belevenis! Nu al en je bent er nog maar net. Ik moet zeggen, die irritante minions kunnen me gestolen worden..haha.... Ontzettend leuk om te lezen. Ga vooral door met je avonturen, en je mooie reisverhalen. Ik volg je!
  3. Rein:
    8 juni 2016
    Simone, je eerste burger!!!
    Ben jaloers op je, wereldmeid.