11 juni - Monument Valley en Arches National Park -

11 juni 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag 8

En Simone, wat heb je zoal gezien in Amerika? Nou stenen…. Heel veel stenen… Gele stenen, rode stenen, grote stenen, kleine stenen. Echt nog nooit zoveel stenen gezien.

Aan de rand van één van de zeven wereldwonderen verwacht je dat het niet mooier kan worden. De Grand Canyon is zo overweldigend, immens en haast onbeschrijfelijk. De rust, en stilte die er heerst valt met niets te vergelijken.

Na de Grand Canyon volgde Monument Valley (vinkje, check!). Een bijzonder en prachtig park. Grote rode zandsteenrotsen en tafelbergen in allerlei verschillende vormen, ontstaan door erosie over miljoenen jaren, omringd door woestijn. Dit park is het meest gebruikte decor voor Westernfilms. Achter in een jeep maakten we een tour door het park, onder leiding van een Navajo Indiaan. Helaas leek het alsof de Indiaan high was van een of ander kruidenmengsel en was niet te volgen. Onze reisleidster Sabine redde de tour en nam de microfoon over.  Alle rotsen hadden een eigen naam, gebaseerd op de vorm van de rots.  In de avond kwamen we aan bij ons motel in Moab, een klein stadje midden in de woestijn. Bloedheet! Tussen de 40 en de 45 graden. Veel water drinken en rustig aan dus. Helaas waren we wat laat (19:00 uur). Dus snel even opfrissen en het stadje in, op zoek naar een restaurant.

0mv   mv    mv1  mv2   mv3

jeep   jeeptour  cowboy

Gisteren bezochten we Arches National Park (vinkje, check!). In dit park zijn gigantische zandstenen bogen te bewonderen. We maakten twee wandelingen van ongeveer 1,5 uur door de prachtige valleien die ons langs de enorme rotsformaties leidden. Deze manier beviel beter dan de jeeptour van de dag ervoor. Je beleeft het veel meer omdat je er midden in staat. In één van de enorme bogen kon je omhoog klimmen naar een richel vanwaar je een prachtig uitzicht had. Ondanks de hitte wilde ik dat natuurlijk niet missen.

arches   arches1   arches2

In de middag lunchten we bij Dead Horse Point. Een spectaculair uitzichtpunt, van waar je de 600 meter lager gelegen Colorado River om de rotsplateaus ziet kronkelen.  Dit punt werd vroeger gebruikt door de Indianen om wilde paarden te vangen door ze op te jagen tot de rand. Vele paarden zijn echter in de diepte gestort….vandaar de naam.

dead horse   dead horse

We kwamen lekker op tijd terug bij het motel. Rond 16.00 uur. Tijd om even heerlijk te relaxen in en aan het zwembad. De hele dag rondgelopen in 43 graden, een frisse duik was erg welkom.

In de avond kwamen we terecht in een gezellig bar, met live muziek (country) en pooltafels. En natuurlijk veel te laat, wandelden we aan het eind van de avond terug.

poolen

Fantastische dagen! Met zinderende hitte en koude biertjes. En…echt heel veel stenen.

Nu zijn we op weg naar Bryce Canyon. Dit ligt hoger, dus de temperatuur zal iets lager liggen. Zo rond de 24 graden.

See you later!

Veel liefs,

Simone

1. Rein:
    12 juni 2016
    Simone, je bent een kei ,er je fraaie verhalen over stenen, stenen, stenen en nog eens stenen. Werk jij soms in de stenen?
    De zinderende hitte, het poolbiljart en line dansen, het is op je lijf geschreven. Geniet er lekker van dame.
  2. Grietje en Piet:
    14 juni 2016
    Hoi Simone, een prachtig verslag maak je ,we kijken er naar uit. Donderdag vliegen wij naar Amerika en zo te lezen doen wij dezelfde grand Tour. Grappig hè