8 juni - Joshua Tree en Grand Canyon -

8 juni 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 5; in de bus, weer even tijd voor een schrijfsel.

In de Mojave woestijn bezochten we het eerste National Park op onze route. Joshua Tree, Het dankt zijn naam aan….. ja, ja…de Joshua Tree.

Joshua Tree                     JT

We maakten een wandeling door een deel van het park, dat bestond uit prachtige rotsformaties. Het viel nog niet mee. Een paar uur eerder in LA was het ongeveer 18 graden, en nu ineens liepen we in 42 graden. Dat is wel even wennen.

Over de Route 66 reden we verder. (vinkje, check!) Onderweg stopten we in Amboi. Een prachtig klein stadje dat in oude stijl wordt gehouden voor de vele touristen die hier langskomen. Root-wit geruite tafelkleedjes met bijpassende gordijntjes. Heel grappig om te zien. Het was ook de locatie van een filmscene van Hitcher, waarin onze eigen Rutger Hauer te zien was.

amboi         route 66     route 66

Route beer     Hitcher

Aan het begin van de avond kwamen we aan in Laughlin. Een klein casinoplaatsje aan de Colorado River. Een gezellig stadje en een prachtig hotel met een casino. Met de hele groep gingen we op onderzoek uit, en aten we garnalen in een niet al te best restaurant. Het was er ontzettend warm. Nog 42 graden in de avond. En er stond een klein beetje wind waardoor het voelde alsof je constant met je gezicht voor een fohn stond. Heel apart. Gelukkig was het lekker cool op onze kamer dus slapen was geen probleem.

Tropische tuin     Casino

De volgende ochtend vertrokken we vroeg. We bezochten een aantal kleine stadjes, die uitpuilden van de Route 66-souvernirs….ik kocht een cowboyhoed :). In de middag arriveerden we bij de vliegvelden van de Grand Cayon. Hoewel ik het eerst niet zo zag zitten heb ik me toch opgegeven voor een rondvlucht per helicopter. Het was echt super gaaf! En toch ook wel een beetje scary… Die Canyon is echt super Grand!! En diep.. De helicopter voelde klein en nietig, en ik was opgelucht dat we na 20 minuten weer veilig op de grond stonden. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, een prachtige ervaring. (vinkje, check!)

Heli      heli    GC

Op weg naar onze overnachtingsplaats zagen we nog een bosbrand. Een heel indrukwekkend maar ook verdrietig gezicht. Gelukkig was de brand onder controle en hoefden er geen mensen geevacueerd te worden.

brand

Tegen de avond kwamen we aan in Flagstaff (Arizona). Een leuk en levendig stadje, met veel vertier. Met z’n allen trokken we er op uit, op zoek naar een geschikt restaurant. De meeste mensen wilden graag zo snel mogelijk eten, maar er was ook een groepje dat graag eerst ergens even wilde borrelen, op een terras in de avondzon. Dat sprak mij natuurlijk ook aan! Binnen de groep leren we elkaar steeds beter kennen, en de eerste groepjes beginnen zich te vormen. En dat is prima. Continue met zo’n grote groep op pad is soms wel vermoeiend. Met een groepje van 5 daalden we neer op…. nou ja, eigenlijk het eerste de beste terras dat we tegen kwamen en bestelden een heerlijk koud Amerikaans biertje :)

borrel

Daarna kwamen we terecht in een Thais restaurant waar we gezellig met z’n vijven kletsten over de zin van het leven en de plannen voor de toekomst. Na het eten lieten we ons per taxi overbrengen naar de Pub die toevallig recht tegenover ons hotel lag…. Mazzelaars :). De rest van de avond genoten we van drankjes, muziek, en poolbiljart.

pool

Oh ja... Dit is Fred, onze buschauffeur. Ik ben er nog niet uit of hij nu op Samuel L. Jackson lijkt of op Snoop Dog... Wat vinden jullie?

Fred

Nu zit ik weer in de bus. Vandaag gaan we de Grand Canyon te voet bekijken. De temperatuur hier is iets beter…of minder, tis maar hoe je het bekijkt… Omdat het hoger ligt is het iets minder warm, zo tussen de 30 en 35 graden. Dus dat is wel lekker.

Al met al heb ik het erg naar m’n zin. Ik geniet met volle teugen van alles wat ik zie en beleef. Elke dag is een cadeautje, een verrassing, een avontuur!

Tot later!

Veel liefs,