24 juni - Sequoia, Yosemite en San Francisco

24 juni 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik ben inmiddels al weer een paar dagen thuis. Ik dacht dat het wel wat mee zou vallen, maar die jetlag blijkt wel een bijzonder dingetje. Jullie hebben nog een laatste blog van mij te goed, dus hierbij het verhaal van het laatste deel van mijn reis.

Op dag 12 ruilden we het bruisende Las Vegas in voor prachtige uitzichten, watervallen en hele grote bomen met hele kleine eekhoorntjes. Eerst bezochten we Sequoia National Park. De reusachtige bomen bereiken soms een hoogte van meer dan 80 meter. Op de foto´s is het lastig te zien hoe groot ze zijn. Dit park is ligt hoger en dus was het een stuk frisser. ´s Ochtends vertrokken uit 45 graden en 1,5 uur later in Sequoia was het 8 graden. Wat een verschil! Gelukkig scheen de zon de hele dag en hebben we het niet koud gehad. Genoten van al het groen, de frisse lucht en het knuffelen van een reus (vinkje, check).

Seqoia   seqoia1   seqoia2   seqoia3

De volgende dag trokken we weer verder. We bezochten Yosemite National Park, een wonderschone plek die opduikt uit het niets. Het contrast met de eerder bezochte parken was groot. In Sequoia en Yosemite was het groen, fris en vochtig, terwijl de andere parken heet, dor en stoffig waren. Prachtig om deze verschillen te ervaren.

yosemite3   yosemite4   yosemite2   yosemite   yosemite1

We reden door naar San Francisco, de eindbestemming van de reis. We kwamen hier aan het einde van de middag aan en doken gelijk de stad in. Ik had van te voren eigenlijk weinig verwachtingen van San Francisco, behalve natuurlijk de Golden Gate Bridge. Maar wat is dit een fantastische stad. In tegenstelling tot Las Vegas, waar alles over the top is en onecht aanvoelt. San Francisco is gezellig, knus en romantisch... Helaas leven er wel verschrikkelijk veel mensen op straat en dat was soms een triest gezicht.

De eerste avond verkenden we de stad te voet. Pittig! Aangezien het nogal heuvelig is en soms behoorlijk stijl omhoog liep. De volgende ochtend stond een stadstour met de bus op het programma. We bezochten, Union Square, Chinatown, de Golden Gate Bridge, waar we van de ene kant naar de andere kant wandelden. Een bijzondere ervaring (vinkje, check). en uiteindelijk werden we afgezet bij de Fisherman´s Wharf, de gezellig, drukke haven van waar de verschillende cruises vertrokken. Een groot deel van de groep vertrok voor een boottocht door de baai waarbij ze onder de Golden Gate en om Alcatraz heen voeren. Ik en nog een klein aantal andere reisgenoten had vanuit Nederland al een tocht naar Alcatraz geboekt. Wij bezochten de wereldberoemde gevangenis. We volgden een audiotour door het cellenblok. Erg indrukwekkend. Terug in de haven struinden we langs de vele leuke winkels, eettentjes en souveniersshops, tot onze voeten ons niet meer konden dragen, en de wind ons kippenvel bezorgde. Eén van de ´world famous cablecars´, bracht ons veilig terug naar Union Square, vanwaar het nog een klein stukje lopen was naar ons hotel. De laatste avond in San Francisco, de laatste avond van mijn reis...

SF   SF1   SF2  SF3

SF4   SF5   SF6   SF7

alc   alc1   alc2   alc3

cablecar

Een geweldige tijd gehad. Mede ook dankzij de enthousiaste tourleidster, Sabine. En de beste buschauffeur van de Verenigde Staten, Fred, die ons zonder problemen door vier prachtige staten reed. Een reis van bijna 4500 km door California, Arizona, Nevada en Utha.

Sabine en Fred

En nu... nu zit het er op... Wat een fantastische ervaring! ik ben zo ontzettend blij dat ik dit, op deze manier, gedaan heb. Geweldige mensen ontmoet, overweldigende indrukken opgedaan, spannende avonturen beleefd, en de meest prachtige dingen gezien en ervaren. Een reis om nooit te vergeten. En... zo heb ik al besloten... de eerste van velen die nog zullen volgen.

Bij deze wil ik ook al mijn volgers bedanken. Leuk dat jullie de moeite namen om met mij mee te reizen. De hartverwarmende reacties, de Facebookberichtjes en de appjes hielden me verbonden met m´n thuis. En zo is thuiskomen ook weer prima!

Gelukkig heb ik de foto´s nog.... alle 1100... :).

Veel liefs,

Simone

1. Anja:
    24 juni 2016
    Super dat je zo hebt genoten van de reis. Het smaakt naar meer, hoor ik wel. Een geweldige ervaring. Straks 'live' de verhalen van jou horen. En fijn dat je er weer bent Simone, tot snel!