16 juni - Bryce Canyon en Las Vegas -

16 juni 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Fantastische dingen gezien in de afgelopen dagen.

Onder andere, Bryce Canyon, tot nog toe het mooiste en meest indrukwekkende park tot dusver. Alhoewel het ook wel weer uit heel veel stenen bestond. Eerst bezochten we aan de rand een aantal uitkijkpunten waar we prachtige foto’s konden maken. In de middag daalden we af in de Canyon voor een hike van 2 uren. Spectaculair! Langs diepe afgronden, kraakheldere beekjes, en schattige eekhoorntjes. Maar ja, aan het eind van de wandeling moesten we ook weer omhoog. Wel een dingetje… in de brandende zon. Maar trots en voldaan waren we, toen we weer boven kwamen.

Bryce   Bryce1   Bryce2   Bryce3

Bryce4   Bryce5

We overnachtten in Moab, waar we ’s avonds weer een gezellig bar vonden voor een potje poolen.

Na Bryce, reden we naar Zion National Park. Ook hier maakten we een leuke wandeling over uitdagende paden om een aantal meertjes in de kloof te bekijken.

Zion   Zion1

We reden door naar Las Vegas. En daar waren de meesten van ons wel aan toe. Een beetje leven in de brouwerij, na een reeks natuurparken (hoe prachtig dan ook). We kwamen aan het einde van de middag aan bij ons hotel; Rio. Een gigantisch hotel van 51 verdiepingen, met een casino dat bijna de gehele begane grond besloeg.

We startten om 18:30 uur met een nighttour onderleiding van Sabine. Het was overweldigend. Alles, de hele stad schreeuwt naar je. Het flikkert, straalt en maakt kabaal. Ik wist niet waar ik kijken moest. We liepen door de Venitian, een hotel/casino gebaseerd op Venetie. Er voeren gondels door grachten, en door het hele hotel was het plafond zo prachtig beschilderd dat het leek alsof je buiten liep. We bewonderden de Bellagio-fontijn en stonden op de plek waar George Clooney en Brad Pitt stonden in Ocean’s Eleven. De tour eindigde op Fremont Street waar een prachtige lichtshow te zien was over de hele lengte van het plafond. En dat terwijl er mensen via vier ziplines langs het plafond zeilden. Er speelde een prachtige band en dus bleven we hier met een klein groepje hangen.

LV   LV Bellagio   LV Bellagio fontijn   LV Fontijn

LV Vulkaan Mirage   LV Venetian  LV by night2   LV by night

LV Fremont   LV Fremont1  Van de fontijn heb ik ook een filmpje geplaats onder het kopje video's

De volgende dag hadden we vrij om op eigen gelegenheid Las Vegas te ontdekken. Ik wilde echter heel erg graag de Hoover Dam zien, welke helaas niet in het excursiepakket zat. Gelukkig was ik niet de enige, en met een groepje van vijf huurden we een auto en reden we die kant op. Roadtrip!!

roadtrip   Hoover dam

Het was bloedheet. 45 graden! Maar het was zeker de moeite waard. We kregen een rondleiding langs de energiecentrale, de generatoren en leerden over hoe de dam gebouwd is. Een ingenieus project!

’s Avonds gingen we nog even naar de strip. We reden de rollercoaster in New York New York en liepen onder de Eiffeltoren door. Terug in het hotel besloten we nog een drankje te doen in de nightclub die op de bovenste etage moest zitten. Op de 51ste verdieping vonden we de club inderdaad… buiten. Wauw! Wat een gave ervaring! Dansen op het dak, terwijl je uitkeek over heel Las Vegas. De foto’s kunnen de ervaring helaas niet goed overbrengen, maar het was echt zo fenomenaal.

LV Rollercoaster   eiffeltoren   Harley

LV by night1   Van de rooftop-ervaring heb ik ook een filmpje geplaatst.

Veel meer kan ik er echter niet over vertellen. Because, you know…. What happens in Vegas….

Mijn volgende blog schrijf ik waarschijnlijk vanuit het vliegtuig...helaas over een paar dagen weer naar huis.

See you soon!!

Veel liefs,

Simone

1. Anja:
    17 juni 2016
    Wat een mooie verhalen Simone. Je omschrijft het supergoed. Onze reisherinneringen aan deze trip van 8 jaar geleden (toen verkiezingen Obama) komen weer naar boven. De reis was een Geweldige ervaring. Lekker genieten daar en een goede reis terug ! Groetjes, Anja