La Fortuna

23 maart 2017 - La Fortuna, Costa Rica

Hallo allemaal,

Met de laptop op schoot zit ik in de bus. De bus is klein en oncomfortabel maar gelukkig zijn de reisafstanden niet al te groot. Vandaag rijden we van de Atlantisch kant van Costa Rica naar de Pacific kant. Aan de Pacific kant moet het volgens de reisleidster prachtig weer zijn met 41 graden. We kunnen allemaal niet wachten, aangezien het net 3 dagen bijna aaneengesloten heeft geregend. De temperatuur is verder goed en het waait niet, maar het water komt met bakken uit de hemel,.... echt het lijkt wel een Tropisch Regenwoud hier!....:)

Op dinsdag gingen we op weg naar La Fortuna. Onderweg, aan het einde van de ochtend maakten we een boottocht door de jungle en lunchten we op de rivier. Het was een prachtig gebied, heel indrukwekkend. We zagen brulapen, slingerapen, kapucijnaapjes, kaaimannen, baby kaaimannen, leguanen, heel veel bijzondere vogels en een luiaard. Tijdens de boottocht was het zowaar ook grotendeels droog. Een schitterende excursie.

2 riviertocht 1 2 riviertocht 2 2 riviertocht 3 kaaiman 2 riviertocht 3

2 riviertocht 4 luiaard 2 riviertocht 5 slingeraap 2 riviertocht 6 brulaap 2 riviertocht 7 baby kaaiman

2 riviertocht 8 leguaan 2 riviertocht 9

In de loop van de middag kwamen we aan bij ons hotel. We verbleven in de Arenal Lodge, aan de voet van de Arenal Vulkaan. Tenminste…..dat zeiden ze. We hebben helaas ook deze vulkaan niet kunnen ontdekken vanwege de dichte bewolking.

In de avond aten we met de hele groep in het stadje en daarna kwamen we terecht in een karaokebar vlakbij onze lodge. Corry Konings en André Hazes galmden door de Costa Ricaanse bar. De locals hebben het er waarschijnlijk nu nog over :)

De volgende ochtend vertrokken we voor een excursie naar een park met hangbruggen. 3 kilometer hangbruggen door de toppen van het regenwoud. Inmiddels was ik wel al een beetje aan de hoogte en de wiebeligheid gewend gelukkig en had ik tijd om ook echt te genieten van de adembenemende uitzichten.

3 hanging bridges 1 3 hanging bridges 2 3 hanging bridges 3

In de middag brachten we een bezoek aan een waterval in de buurt van onze lodge. Een pad van trappetjes en bruggen bracht ons aan de voet van een prachtige waterval.

4 waterval 1 4 waterval 2

Sommige van de groep waagden zich in het woelige water en er werden complete fotoshoots gedaan. Een deel van de groep wilde langer blijven en daarna een taxi nemen. Ik en 3 andere reisgenoten zijn teruggelopen. Ongeveer een uur, waarvan 3 kwartier in de stromende regen…. Maar het deerde ons niet...we waren het gewend. En aan het einde van de wandeling klaarde het ineens op en hadden we een prachtig uitzicht…. Helaas niet op de vulkaan waarvan ze zeggen dat hij toch écht bestaat.

En nu dus op naar de zon! We gaan het zien. Wordt vervolgd!

Laterrr

Liefs Simone

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marja:
    24 maart 2017
    Prachtg die reisverslagen Simone. En die foto,s schitterend.
  2. Rein:
    24 maart 2017
    Simone, wat een land en wat een ervaring.
    En ik weet het zeker, de Arenal bestaat!
    Ben onder de indruk van je verhalen opschrijven.
    Ze lezen makkelijk en nemen je mee.