Tarcoles

29 maart 2017 - Tarcoles, Costa Rica

Hallo Allemaal,

Rond half 5 kwamen we aan bij Cerro Lodge in Tarcoles. Deze lodge ligt afgelegen en is vooral gericht op de natuur. In en om het resort is weinig te beleven, maar de omgeving is inderdaad prachtig. En tja..... dat brengt ook wat ongemakken met zich mee.

Toen ik de deur van onze cabin opendeed zag ik "iets" wegschieten achter de airco-unit. Was het een spin? was het een hagedis? Ik kon het niet zo snel zien... en dat is niet echt grappig.

Mijn kamergenoot en ik stonden naast elkaar met de afstandsbediening van de airco in de hand, klaar om de oorlog te verklaren aan wat er dan ook maar te voorschijn zou komen. We klikten de airco aan en na enkele seconden schoot er een hagedis-.....je.... van de unit naar boven en verdween achter de boeiplank. Oke.... toegegeven....er was wat hysterisch gegil van onze kant.... Het arme beestje is zich vast ook rot geschrokken. Maar al snel adopteerden we hem als onze huishagedis (en voor de zekerheid trokken we de bedden iets van de muur). Wat verder erg bijzonder was aan deze cabin, was dat de badkamer een muur miste. Als je stond te douchen, of gebruikmaakte van het toilet, dan keek je zo de jungle in..... nou ja.... soort van. Het was wel afgezet zodat anderen je niet konden zien, maar de badkamer grensde aan een klein tuintje van waaruit hagedisjes, spinnen, wandelend takken, mieren en leguanen genoten van hun uitzicht .....:). Niet in de categorie ongedierte vielen de prachtige ara's die te zien waren op het resort. Al moet ik zeggen dat ze wel vreselijk onsympathiek klinken als ze voorbij vliegen.

1 cerro lodge 11 cerro lodge 2 1 cerro lodge 5 1 cerro lodge 3 1 cerro lodge 4

Oja.... in de avond werden we nog bijna van de "camping" gestuurd vanwege lawaaioverlast....

De volgende ochtend deden we een boottocht op een rivier. Krokodillen spotten. We zagen prachtige vogels en inderdaad een aantal krokodillen. Helaas vertikten de kroks het om uit het water te komen, ze vonden het te warm. Evenzogoed mooie foto's kunnen maken.

2 kroktocht 1 2 kroktocht 2 2 kroktocht 3 2 kroktocht 4

2 kroktocht 5 2 kroktocht 6

Na de tocht hadden we een gezamenlijke lunch. Thuis ben ik dan wel gewend om nauwlettend in de gaten gehouden te worden door 3 Bordercollies, maar hier waren het leguanen en hagedissen die je de ananas van het bord af keken. Het was erg grappig om te zien. Zij zijn schijnbaar gewend dat toeristen hen van alles toegooien. Het lijkt hier af en toe wel op Jurassic Park. Soms verwacht ik dat verderop boomtoppen beginnen te schudden en dat er ineens een T-Rex te voorschijn komt....

2 kroktocht 7 2 kroktocht 8 2 kroktocht 9 2 kroktocht 10

Vandaag zijn we weer doorgetrokken en aangekomen in Manuel Antonio. Een badplaats waar we nog drie dagen verblijven. Dit is de laatste stop voordat we teruggaan naar San Jose. Het grootste deel van de groep vliegt dan terug naar Amsterdam. Ik en drie andere reisgenoten hebben nog een verlenging naar Tortuguero. Maar zo ver is het nog niet. We hebben hier de komende drie dagen ook nog leuke dingen op het programma staan. Genieten dus!

Tot later!!

Liefs Simone

1. Hielkje:
    31 maart 2017
    Geweldig Simone. Wat een belevenis. Gaat het met de rug?
    Ik geniet van je verhalen.
    Hielkje
  2. Wietske:
    2 april 2017
    Hahaha, ik kan me jou helemaal niet hysterisch gillend voorstellen :-)