Sarapiqui

21 maart 2017 - Sarapiquí, Costa Rica

Hallo allemaal,

Gisteren kwamen we aan in The Rainforest Lodge in Sarapiqui. Wat is het hier prachtig. De foto’s spreken denk ik wel voor zich.

lodge

Het klimaat is even wennen. Het voelt als de tropische vlindertuin in Dierenpark Emmen, en de natuur is zo bijzonder. We waren mooi op tijd en hadden nog tijd om even in het zwembad te plonsen en op een ligstoel te relaxen. Heerlijk.

lodge1

In de middag stond een wandeling door de jungle, met een gids, op het programma. We spotten Toekans, leguanen en gifkikkers letterlijk in de achtertuin van ons resort. Toen we verder de jungle in trokken kwamen we een 'hangbrugje' tegen. Niet grappig! Deze brug van 300 meter lang, hangt aan kabels en bestaat volledig uit metaalgaas. Je kunt dus overal doorheen kijken en het wiebelt als een malle. De heenweg was verschrikkelijk, maar terug ging het al een stuk beter.

gidswandeling gidswandeling brug gidswandeling brug1

gidswandeling brug2 gidswandeling brug 3

gidswandeling brug4 gidswandeling (2)

Na de wandeling was er nog tijd voor zon en zwembad, tot het diner rond 7 uur. Ik bestelde een spaghetti Bolognese. De andere spaghetti op de kaart durfde ik niet aan…..

spagetthi

De volgende dag stond een canopytour op het programma. Dit is een parcours van 12 tokkelbanen door de jungle. En nee….Ik durf dat niet….. maar ik ging wel. Want ik wil natuurlijk niets missen. Allemachtig wat een fantastische ervaring! Vooral de laatste kabel was fenomenaal. Deze was bijna een halve kilometer lang en hing op 100 meter hoogte! Niet te veel bij nadenken dus…

tokkeltour1 tokkeltour2 tokkeltour3

tokkeltour4 tokkeltour5 tokkeltour6

Al zoevend door boomtoppen in Costa Rica voelde ik me trots en gelukkig. Maar het deed me ook aan thuis denken…. Toch wel een beetje heimwee….

De rest van de dag hadden we tijd voor het zwembad en de zon. Heerlijk. Vandaag vertrekken we weer naar de volgende stop. Vanmiddag staat een boottocht op het programma. Helemaal leuk!