Rincón de la Vieja

27 maart 2017 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Hallo allemaal,

Yeah! volop zon de afgelopen dagen. We zitten allemaal wat in de chillstand, heerlijk!

Vanuit La Fortuna reden we naar Rincón de la Vieja. Dit was een busrit van ongeveer 6 uren. De langste reistijd die we mee zullen maken. Onderweg maakten we voldoende leuke stops dus het was goed te doen.

Vanaf de mysterieuze Arenal Vulkaan reden we om een prachtig meer heen. Met een beetje geluk konden vanaf de overkant alsnog de Vulkaan zien.... maar helaas.... het blijft een mysterie :). Het meer zelf was wel heel mooi.

3 meer

Rond 15:30 uur kwamen we aan bij de Buena Viesta Lodge. Dit resort ligt boven op een berg en vanuit de Sunsetbar hadden we een prachtig uitzicht op de zonsondergang. Onder het genot van cocktails en muziek ging de zon onder. Echt heel bijzonder om te zien.

1 sunset 1 1 sunset 2 1 sunset 3 1 sunset 4 1 sunset 5

De volgende ochtend stond een wandeling langs drie watervallen op het programma. Dit was een behoorlijke pittige hike. Sommige kozen er voor om hem te paard te doen (ook leuk), maar het grootste gedeelte van de groep ging te voet. We liepen anderhalf uur voornamelijk bergopwaarts tot de eerste waterval. Jammer genoeg kreeg ik tijdens de wandeling erg last van mijn rug, en was het nogal een marteling. Bij de tweede waterval was er een natuurlijke glijbaan en konden we zwemmen. Die glijbaan durfde ik niet aan met m'n rug maar het was fijn dat we even konden afkoelen in de rivier al deed het koude water mijn rug geen goed. Ik had echt houwen en keren tijdens de wandeling. Trapje op, trapje af, over stenen klimmen, heuvelopwaarts, heuvelafwaarts en zitten op rotsen :(. Ik was blij toen het er op zat en we het laatste stuk per tractor en kar teruggebracht werden. De hele ochtend op pad geweest.. Tijd voor lunch

2 watervallen 1 2 watervallen 2 2 watervallen 3  2 watervallen 7  2 watervallen 5 2 watervallen 6  2 watervallen 4

Deze rugpijn heb ik wel vaker gehad. Het komt door een verkeerde houding. Niet goed zitten, of liggen. Thuis neem ik dan een paar dagen diclofenac en dan knapt het snel op. Nu komt het waarschijnlijk van het zitten in de minibus, die eigenlijk wat te klein is en niet erg comfortabel. De reisleidster regelde na de lunch een paramedic van het resort, die me een injectie kon geven met diclofenac. Ook smeerde hij m'n rug in met een spierbalsem. Helaas hielp het niet....

In de middag was er nog een excursie. Het resort had namelijk een glijbaan van 450 meter welke over de grond, van de berg afliep. In eerste instantie had ik me hier voor opgegeven, want ja.... ik ben gek op glijbanen :). Maar met m'n rug kon het gewoon niet. Dus helaas heb ik hem aan mij voorbij laten glijden... :(.

In de avond hadden we een excursie op het programma staan naar de spa-, modder- en thermale baden van de lodge. Hier konden we heerlijk badderen in vulkanisch verwarmde baden. Dit vond m'n rug wel fijn :).

2a spa

De volgende ochtend trokken we weer verder. Dit maal hoefden we gelukkig niet zo ver te rijden. We stopten bij een apotheek om diclofenac te halen (je kunt hier van alles krijgen zonder recept...woehoe!!). In de ochtend had ik al een pilletje gekregen van één van mijn medereizigers en deze werkte gelukkig goed.

Aan het einde van de ochtend kwamen we aan in Playa del Coco. De rest van de middag hadden we vrij om deze leuke en gezellige badplaats te verkennen. Maar het is hier echt bloedje heet, dus we lagen al snel op een ligstoel bij het zwembad.

De volgende ochtend  hadden we een bootexcursie. Met een catamaran gingen we de zee op. Het was heerlijk, ondanks de hitte. We zagen Pelikanen en reuze schildpadden. En bij een idyllisch strandje werd er gesnorkeld en gezwommen. Ik werd helaas veelvuldig geprikt door kleine kwalletjes, niet grappig. Maar we zagen wel mooie dingen onder water.

4 boottocht 1 4 boottocht 2 4 boottocht 3 4 boottocht 4 4 boottocht 5 4 boottocht 6 4 boottocht 7

Rood verbrand.... de ene iets meer dan ander, kwamen we aan het begin van de middag terug. Snel weer naar het zwembad....

In avond aten we in een gezellig typisch Amerikaanse sportsbar. De sfeer deed me dan ook erg aan vorig jaar denken. Met de grote televisieschermen met voetbal, worstelen, e.d. en live muziek.

5 borrel 6 eten 6 eten 1

En nu zit ik op een ligstoel bij het zwembad. Het is half 10. Rond 11 uur stappen we weer in de bus, op weg naar het volgende avontuur. Dus ik zal m'n koffer weer even wat fatsoeneren.  Tot later!

Liefs Simone

1. Janhenk:
    27 maart 2017
    Lieve Simone
    Wat omschrijf je het weer mooi ...en prachtige foto's. echt wel tijd om zelf op reis te gaan ..want de verhalen maken mij toch wel enthousiast. ..
  2. The lonely Belgium Guy:
    27 maart 2017
    hey Simone,

ziet er een toffe bende uit en een heel toffe reis met voldoende afwisseling.

Gelukkig hebben we onze schitterende reis vorig jaar in USA niet met minibus moeten afhandelen. Daar was tenminste plaats waardoor je languit kon liggen en was er geen rugpijn bij je te bespeuren.

geniet er nog van tot de laatste snik.